Kundeservice: Åpningstider tlf og litt praktisk info

Grunnet sommertid og snart ferieavvikling gjør vi små endringer i åpningstidene på telefon hos vår Kundeservice. Samtidig ønsker vi å gi litt praktisk informasjon rundt hvordan du som kunde raskere kan få hjelp og svar, og enkelt finne løsningen selv ved hjelp av mglogistikk.no. 

Grunnet sommertid og at vi snart er inne i fellesferien med noe lavere bemanning gjør vi en liten endring i åpningstid på telefon hos vår Kundeservice. Fra og med onsdag 11. juni endrer vi åpningstid på telefon til 08:00 - 15:00. Dette gjør vi for å kunne yte samme høye kvalitet på vår Kundeservice selv med noe lavere bemanning i en periode der antall telefonhenvendelser er noe færre, mens antall skriftlige henvendelser er nokså stabilt.

Det er alltid positivt at våre kunder vil ha kontakt med oss, og vi strekker oss langt for å yte den beste kundeservice. I perioder med spesielt høyt trykk eller i perioder med lavere bemanning ønsker vi derfor for å informere/ minne om at veldig mange av henvendelsene vi får inn kan du enkelt finne svar på selv. 

Bestilling

Vi opplever at mange ringer inn bestillinger til oss. Vi har forståelse for at dette er enkelt for våre kunder, men dessverre kommer det med en bakside. Vi får inn veldig mange skriftlige henvendelser, og dette er gjerne henvendelser som krever noe mer undersøkelser for å finne beste løsning, sammenlignet med det å punche en ordre. Med en jevn strøm av telefonbestillinger vil disse skriftlige henvendelsene måtte vente på behandling, og dette resulterer i kunder som ikke får svar innen rimelig tid. I tillegg er sjansen tilstede for at vi enten hører feil eller puncher feil når vi tar i mot bestilling på telefon. Dette resulterer i oppfølgingssaker i form av unødvendig feilplukk og feillevering. Vi informerer derfor om at alle bestillinger fortrinnsvis sendes oss skriftlig, og gjerne via de digitale og elektroniske kanalene mglogistikk.no, MG Logistikk-appen, og EDI. 

Det er som alltid ingen regel uten unntak, og vi har full forståelse for at det i noen tilfeller er praktisk vanskelig eller umulig å sende inn bestillinger skriftlig til oss. Da ringer du oss eller sender oss en e-post med ønske og behov, så hjelper vi deg selvfølgelig. 

Beholdning, pris, dokumentasjon og informasjon om vare

Her er mglogistikk.no enkleste veien til mål. På mglogistikk finner du alle lagerførte varer hos oss, og all tilgjengelig informasjon om varene. Du ser også om du har en vare i rest, om den ligger i handlekurv fra før, og om antallet du har lagt i handlevogn medfølger anbrekkstillegg. Dette er rett og slett en nettbutikk med god kjøpshjelp for deg som kunde. 

Reklamasjoner

Alle reklamasjoner meldes inn skriftlig. Du finner skjema for reklamasjon  på gulv, samt annen form for feilmelding, skade og retur her

Etterlysning av varer

Du kan enkelt spore din forsendelse ved å følge denne lenken, og legge inn fraktbrevnummer som finnes på pakkseddelen du har mottatt på e-post.

Vi har et veldig godt samarbeid med våre gode kunder. Vår Kundeservice ønsker å belyse punktene nevnt over for å kunne yte best mulig service, og hjelpe våre kunder i en hektisk hverdag - Både på telefon og e-post, men også ved å informere om de gode hjelpemidlene som finnes på mglostikk.no.