Retur & reklamasjon

Her finner du informasjon om våre retur- og reklamasjonsrutiner og skjemaer for innmelding

Feilmelding og returskjema

Ved skadet gods under transport er det viktig for deg som kunde, at du får en underskrift fra transportøren på fraktbrevet som kvittering på at gods er skadet. Dette er meget viktig for vår oppfølging på skadet gods mot vår transportør. Ved en eventuell retur til Farveringen, så er det viktig at dere emballerer varene før de returneres. All retur skal avtales på forhånd og vil bli belastet med ett returgebyr på 25% + fraktomkostninger.

For å melde inn retur til Farveringen må du ha et kundeforhold hos oss. Logg inn med ditt brukernavn og passord for å få tilgang til returskjemaer.

For å melde inn reklamasjon på direkteleverte varer til Farveringen må du ha et kundeforhold hos oss. Logg inn med ditt brukernavn og passord for å få tilgang til reklamasjonsskjemaer.

Reklamasjon ved feil på gulv

For at en reklamasjonssak skal behandles, er det svært nødvendig med tydelige og gode rutiner. Det er derfor svært viktig at alle saker meldes inn til kundeservice@farveringen.no for registrering. Alle reklamasjonssakene vil bli håndtert tjenestevei og ikke direkte med sluttbruker. Reklamasjonsskjema skal fylles ut og det er krav om at ordrenummer for innkjøpet til forhandler opplyses i skjemaet.

NB: Reklamasjonsrutine nevnt over gjelder kun i de tilfellene der Farveringen er vareeier. I alle andre tilfeller skal reklamasjonen rettes til respektive vareeier. Er du usikker på hvem som er vareeier ser du dette enkelt ved å søke opp varen i NOBB og se under "Generelt", eller se www.roomconcept.no for alle gulv der Farveringen er vareeier.

Krav til dokumentasjon:

Forhandler med e-post adresse
Ordre- eller fakturanummer
Kjøpsdato kunde
Forbruker med e-post adresse
Leggedato forbruker

Årsaken til reklamasjonen:

1. Glansforskjell eller andre synlige feil
Bilder av rom og av selve feilen. Helst også produksjonsnummer av gulvet, dvs bilde av etiketten på pakken og av stempelet på bordenes bakside.

2. Skade på gulv
Bilder av rom og skade samt informasjon om underlag/undergulv. Dersom det f.eks. er sparkel eller kvist som har løsnet trenger vi ikke bilder av rom.

3. Knirk, krymp eller lignende
Skjema må være fylt i alle felter. Det er spesielt viktig med informasjon om underlag, undergulv, gulv under kjøkken/vedovn og avstand til vegg. Vi trenger også bilder av rom(ene) gulvet er lagt samt video av knirk.

NB! Innkjøpsordre eller fakturanummer fra Farveringen må fylles ut.

For å melde inn reklamasjon på gulv fra Farveringen må du ha et kundeforhold hos oss. Logg inn med ditt brukernavn og passord for å få tilgang til reklamasjonsskjemaer.