Her ser du de oftest stilte spørsmålene som vår kundeserviceavdeling mottar

Tilgang til farveringen.no

Hvordan får jeg tilgang til farveringen.no, og hva får jeg tilgang til?

  • Farveringen.no er din nettbutikk og oppslagsverk! Fordeler med å ha tilgang til farveringen.no er blant annet at du ser dine priser, lagerstatus på varer, ordrehistorikk med mer - alt på ett sted. Du får tilgang ved å trykke her

Levering og frakt

Jeg ønsker å endre leveringsadresse, hvordan gjør jeg dette?

  • Det er dessverre ikke mulig å legge inn ny leveringsadresse selv. Ta kontakt med kundeservice rett etter at ordren er lagt inn slik at vi kan hjelpe deg med dette. Frakt tilkommer på 890,-

Kan jeg se om ordren min er lastet/på vei?

  • Dere mottar en transportmelding på e-post. Denne inneholder et fraktbrevnummer, og dette kan spores hos vår transportør JK Transport www.jktransport.no. Legg inn fraktbrevnummeret i søkefeltet å trykk søk. Se eksempel under:

Pakkseddel fulgte ikke med varene, kan dere sende pakkseddel fysisk med varene våre?

  • Pakksedler sendes elektronisk pr. e-post til dere, disse følger ikke varene fysisk. Dersom det er flere som skal motta dette ber vi dere sende en e-post til kundeservice@farveringen.no med en forespørsel om å få lagt inn vedkommende.

Varebestilling

Jeg har en vare i rest, når er forventet leveringsdato?

  • Bestillingsvarer har leveringstid på ca 1-2 uker. Det er annen leveringstid på enkelte varer og leverandører

Det er kampanje på et produkt, men det er utsolgt. Kan jeg få samme pris hvis jeg legger varen i rest?

  • Ja, hvis dere legger inn restordre på dette produktet innenfor kampanjeperioden får dere kampanjeprisen på produktet

Hvordan bestiller jeg en bestillingsvare?

  • Dette kan gjøres på flere måter. Dersom dere bestiller varer på EDI er det viktig å påse at dere ligger inne med resting hos oss; enten på alt eller på den spesifikke leverandøren dere ønsker å bestille varer fra. Alternativt kan det bestilles på Farveringen.no, dette forutsetter også at dere ligger inne med resting
  • Usikker på om dere ligger inne med resting? Ta kontakt med kundeservice@farveringen.no

Prisforespørsel

Må jeg sende prisforespørsler til Farveringen kundeservice?

  • I de aller fleste tilfeller vil dere kunne logge dere inn på Farveringen.no og finne varen dere trenger pris på. Dersom det skulle være en vare som må bestilles opp av Farveringen fra leverandøren kan forespørsel sendes til kundeservice@farveringen.no.

Vi trenger en prisliste i Excel, kan vi få det fra Farveringen?

  • Dette kan dere hente ut selv ved å logge inn på Farveringen.no, og trykke deg inn på "Mine sider" og "Prisfil". Fyll ut nødvendig informasjon og trykk på "Send forespørsel"

Mine sider

Ordre (aktive ordre)

  • Dette er ordre som ligger klare for sending

Ordrehistorikk

  • Oversikt over tidligere ordre som er levert og fakturert. Her kan man også kjøre ut fakturakopi

Restede varer

  • Her finner dere oversikt over hvilke varer som pr. d.d. står i restordre

Innkjøpslister

  • På farveringen.no kan du generere dine egne innkjøpslister. Disse har du oversikt over på Mine sider

Prisfil

  • Fyll ut påkrevet informasjon og send forespørselen, du mottar prisfil på e-post

Skade og mangel på leveranse

Hva gjør jeg hvis det er feil på min levering?

  • Vi må ha alle feilmeldinger skriftlig inn til oss. Hvis det er feil på din levering er det ikke nødvendig å ringe kundeservice først. Du kan gå til fanen som heter Retur & Reklamasjon, her kan du velge å fylle ut skjema direkte eller laste ned skjema som sendes til kundeservice@farveringen.no.

Jeg har fått en levering med skade, hvordan håndterer jeg dette?

  • Hvis du har fått en levering med skade på produktene sender du bilder av varene, signert fraktbrev og en oversikt over hvilke varer som er skadet til kundeservice@farveringen.no. Vi tar saken videre med transportør.

Retur & reklamasjon

Kan jeg sende varer i retur til Farveringen?

  • Bestillingsvarer er det ikke mulig å sende i retur. Ta kontakt med kundeservice på e-post eller telefon angående dette så undersøker vi om det er mulig å sende den aktuelle varen i retur. Dette forutsetter også at datovarer som returneres har god holdbarhet. Returgebyr på 25% og fraktkostnader tilkommer

Feilmelding og retur

  • Ved innmelding av feil på en levering benytter du skjemaet for feilmelding og retur. Skjema finner du her

Reklamasjoner ved feil på gulv

  • For at en reklamasjonssak skal behandles, er det nødvendig med tydelige og gode rutiner. Det er derfor svært viktig at alle saker meldes inn til kundeservice@farveringen.no for registrering. NB: Gjelder kun der Farveringen er vareier. I alle andre tilfeller skal reklamasjon rettes til respektive vareeier.
  • Alle reklamasjonssakene vil bli håndtert tjenestevei, og ikke direkte med sluttbruker
  • Reklamasjonsskjema skal fylles ut og det er krav om at ordrenummer for innkjøpet til forhandler opplyses i skjemaet. Les mer om reklamasjonsrutiner her

Reklamasjoner på VVS-produkter

  • Det er viktig at alle punkter i skjema fylles ut før innsending av reklamasjon. Fyll ut reklamasjonsskjema her

Produktinformasjon og -dokumentasjon

Hvor finner jeg produktdokumentasjon på farveringen.no?

  • Når du har søkt opp en vare og gått inn på denne finner du tilgjengelig dokumentasjon under nedtrekksmenyen "Dokumenter" på produktsiden

Hvor finner jeg informasjon om produkter på farveringen.no?

  • Når du har søkt opp en vare og gått inn på denne finner du tilgjengelig informasjon under nedtrekksmenyen "Produktdetaljer" på produktsiden

Kan jeg se hvilke produkter som er utgått hos Farveringen?

  • Vi har en lagerliste som oppdateres på farveringen.no, her kan dere sortere på utgåtte varer, bestillingsvarer osv
  • Trykk her for å komme til lagerlisten